Náš team v roce 2021

Ahoj kamarádi závodníci i příznivci rallye,

trochu pozdě, ale přece něco o začátku letošní sezóny. Na testování jsem se vykašlal, jen STK na vlastní žádost. V souhrnu s tím, že je platnost STK posunuta o 10měs. to stačí, alespoň je víc peněz na ostatní. Na autě se dělaly jen detaily. Lepší odstupňování převodovky, jen jsem ještě nedal rychlejší 5, to přijde až po sezoně, nebo pokud by se něco rozpadlo. Lepší světla a nové Yokohamy, to je v současnosti to nejlepší na autě :-)  Ještě jsem si nechal poradit a do benzínu i oleje v převodovce přidávám Militec. Subjektivně žádná změna, ale pro dobrý pocit….

25.6. jsme začali Radouní, se Železnými horami moje nejoblíbenější soutěž. Až na tu noc, v noci prostě nevidím. Startovali jsme s tím, že v noci dostaneme nakládačku a taky jo. Od Honzy  přes 2min, Sláva byl za námi asi o 17sec. Čekal jsem to o dost horší a tak nás čekalo dalších 5RZ včetně našeho oblíbeného okruhu.  tam jsme dostali od Honzy na 17ti km jen 23sec a na třetímu jsme dali 50sec. Na 5 i 6rz začal být nějaký bordel v časech a taky se nám 6rz vůbec nepovedla. Honza začal mít technické problémy a tak jsme začali docela nadějně stahovat, ale i když jsme na 7rz stáhli minutu a na 8rz 35sec, tak jsme nakonec skončili o 32sec na druhém místě. Nutno uznat, že pokud nemá Honza technické problémy, nikdo na něj nemá, jak technikou, tak jezdecky. Soutěž to ale byla nádherná, jen ta noc :-( a trochu delší přejezdy. Je super, že se jim to vůbec na nynějších podmínek podařilo zorganizovat, klobouk dolů a dík.  Jinak auto bez problémů, na nových pneu jako motokára. Jen pár detailů zlobilo, jako stále praskající držák výfuku atd. Po každé rundě jen kontrola klapek a zatím ok.

16.7. jsme vyrazili na rallye Moravský kras. Bylo to trochu nahonem, už jsem s tím moc nepočítal. Sehnali jsme jen mizerné ubytování, prázdniny a oblíbená lokalita poblíž Brna. Tady malá výtka pořadatelům, až na místě jsme se dozvěděli, že je možné ubytování přímo v servisu. Stačila malá zmínka s tel v propozicích. Nakonec jsme nouzově druhý den bydleli přímo v areálu. Soutěž ale napoprvé moc pěkná, obzvlášť rz.3,6,9 dlouhá 11km super. RZ. 1 a 2 mi moc neseděly a tak ze začátku raději opatrně. RZ1. nás natěšila, dali jsme Honzovi 4sec a už jsem viděl, že s ním snad budeme bojovat. Na krátké (4km) rz.2 jsme ale dostali 9sec a zase bylo vše při starém :-( Pak už nám dával pravidelně  až to bylo na konci 32sec jako v Radouni. Jen je škoda dvou zrušených průjezdů rz.6 a 9. Sedlák s Hyundaiem to rozstřelil tak, že ho z auta museli vyřezávat. Co ale můžete čekat, když si mladý kluk koupí auto s 250PS a jede poprvé jako deb… Alespoň jsem  neslyšel, že by někdy něco jel. Doufám, že se dá dohromady a nebude mít zdravotní následky. Že zkazil závody stovce posádek a i pořadatelům, je věc druhá.  Takže moc pěkné, auto funguje jako hodinky a 31.7. se svezeme na Berounce Revival.  Nasadil jsem slabší motor, lehčího spolujezdce a počítám, že to bude legrace.  Potom následují oblíbené Železné hory s erzetami které znám snad nazpaměť. Určitě pojedeme ještě Orlické hory.  Kroměříž ještě nevím, je to moc daleko. tento týden dám snad na web ještě video z Krasu. Mějte se a přeji hezké prázdniny.

Jirka

Ahoj všem, 13.8. vyrážíme na Železné Hory. Původní myšlenka, že by se mnou jela manželka Anička padla po vyhrané Berounce Revival. I když jsem jí přemlouval, že to znám nazpaměť, bylo to marné. Hory byly zase klasický scénář už potřetí. Na RZ.1. jsme opět udeřili a dali Honzovi s Fiatem asi 0,5sec, ale to bylo tak všechno. Třetí jsme vyhráli, sice vyhráli díky tomu, že měl problémy. Vedli jsme o 73sec ale jak se ukázalo ztrátu dokázal smazat i díky tomu, že od páté RZ jsme přišli o pětku a auto jelo max. 115. Nebýt toho, tak jsme ho za sebou možná udrželi. Nakonec to vypadalo, že budeme bojovat i o třetí, ale Pavel Dušek skončil na předposlední RZ pro poruchu motoru. Hory jako obvykle perfektní, až na to vedro, venku 34 a v autě ??? No druhé místo také dobré, ale mohlo to vyjít.

3.9. vyrážíme na Podorlickou rallye. Převodovka je opravená a vyzkoušíme nový převod na pětce, podle tabulky ba to mělo jet max. 145. Nakonec byla maximálka 141, ale i to jde a na rovinách je příjemné, že nemusím motor tolik přetáčet. Hned na RZ.1. má náš největší konkurent Honza problémy a ztrácí cca 2,5min. Tentokrát už si to nechceme nechat vzít, ale hned na druhé nám dá 18sec. Takže nezbývá než zabrat a daří se dostáváme max 5-8sec ana dalších RZ. To na stažení nestačí a tak jsme letos poprvé první asi o1,5min.  Auto je OK a i když se mi moc do Kroměříže nechce, tak asi pojedeme, celkově ještě není rozhodnuto. Snad se mi podaří udělat nějaké video z rz 3 a4, kde jsme opravdu zatáhli. Držte palce do Kroměříže, první tři RZ jsou v noci a vzhledem k tomu, že nevidím….:-(

Jirka

11.10. Ahoj kamarádi

Tak se to zase podařilo, obhájili jsme titul čtvrtý rok po sobě. Rozhodně jsem tomu nevěřil, protože Honza s Fiatem je k neporažení pokud jede. Vlastně jsme letos ani nechtěli jet celý seriál a do Kroměříže mě Jirka se Standou přemluvili. Rozhodlo to, že kdyby Lukáš Matějus dojel na druhém místě, tak by nás celkově přeskočil a to mi bylo trochu líto. Rallye pro nás nezačala úplně dobře, na první RZ. jsme dostali oblož od Honzy 25sec a od Pavla Duška 2sec. Druhá RZ. efemisticky řečeno byl úplný nesmysl, okruh na šotolině uprostřed vesnice. Tak jsme se projeli 40km úplně zbytečně a 2hod si počkali, než to zruší. Třetí RZ. již za úplné tmy byla pro mě horor, prostě nic nevidím :-( dostali jsme další dardu a ještě chytili 1min za pozdní příjezd do čk. Honza byl už mimo náš level  ale pak  po rz5 odpadnul, na Pavla jsme ztráceli 26sec.  Začali jsme stahovat a rozhodla nejdelší 5.RZ. 24km kde jsme na Pavla udělali 14sec. a skóre se skoro vyrovnalo.  Na 6 a 7 rz jsme si dávali po pár sec a chybělo nám asi 6sec. Problém ale nastal po rz.6 kdy nám prasklo koleno výfuku. Ztratili jsme trochu výkonu a před rz 7 jsme to nějak zdrátovali, ale ten výkon chyběl. Na servisu se to podařilo zavařit díky tipu od Honzy Mejsnara (díky) a díky klukům od Auto Kožmín. Nám nezbývalo než zatáhnout na rz8, prostě to trochu risknout a podařilo se. udělali jsme na Pavla 12sec a hned byl větší klid.  Na další rz9 jsme sice 1,3sec dostali, ale pořád nebylo rozhodnuto.  poslední rz10 24km dlouhá měla rozhodnout. Docela jsme si věřili, ale  začalo se stmívat a to pro nás nevěstilo nic dobrého. Pak se na nás ale usmálo štěstí a pro několik havárií byla rz10 zrušená. Těžko říct, jak by to dopadlo, vedli jsme o 4sec a čekalo by nás 24km rz ve tmě. Fakt, že při minulém průjezdu za světla jsme Pavlovi dali 14sec, nicméně co by bylo kdyby???  Tak celkově první o 4sec a celkově v ČMPR opět titul počtvrté. Co víc si můžeme přát. Auto drželo celou sezonu neuvěřitelně, asi soudruzi z NDR chybu neudělali, jsou to jen pomluvy :-) . Ale všechno má svůj konec, je čas skončit v nejlepším, alespoň v takovém formátu, kdy pojedeme celý seriál. Neříkám, že se občas nesvezeme, ale čas je neúprosný :-(  Letos nás ještě čeká Praha Revival který pojedu s manželkou a co bude příští rok to se uvidí. Díky všem kteří nás podporovali a spolupracovali, jmenovitě Honzovi Votápkovi a snad se uvidíme na vyhlášení ČMPR a nebo na posledním tankování.

Mějte se krásně Jirka

18.11. Ahoj kamarádi

Praha revival, 650km RZ to je fakt docela dost dostali jsme jako posádky neskutečný záhul a to nemluvím o autě. Klobouk dolů před mojí manželkou, že to vydržela.  Na start v Radotíně jsme dopoledne přijeli do mlhy, ale pak se vyčasilo a počasí vydrželo celé tři dny.  Po startu jsme si protrpěli rz. v Chuchli a díky Standovi trefili na slavnostní start u  Rudolfina. Na druhou rz. jsme taky celkem trefili a chytli jen asi 3min. Rz už byla potmě, což pro slepce nebylo nic moc.  Nicméně docela dobrý čas, někde kolem poloviny startovního pole. Do cíle v Liberci jsme chytili jen 5min, s Trabantem to dálnici to byla bída. Druhý den krásné rz. v lyžařském areálu Vestec, kde jsme si to doopravdy užili. Trať na Trab. jako ušitá a naše časy super. Mezi legendami 1-3 časy. Pojeli jsme auta jako BMW, Porsche, nebo Audi Quattro no paráda :-).  Občas jsme chytili nějakou minutu, nebo radar, ale jinak to šlo. V neděli všechno dál jako po másle, i manželka na rz. přestala říkat „brzdi“ ne že by jí to bylo moc platné.  Krásně jsme se také svezli na kopci u Liberce. Jen poslední etapa do Milovic byla zase hrůza s Trabantem 23km po dálnici. Šílený průměr a jet pořád 130 je o motor. Poslední rz. v Milovicích se nám moc nepovedla, nějak mezi mlíkem a křovím nevidím kam jet a myslím, že jsem nebyl sám. Když to celé shrnu, tak téměř samé plusy. Bylo to krásné svezení v krásné krajině a na většinou krásných erzetách. Téměř bezchybná organizace. Skláním se před pořadatelem, že to dokáže zorganizovat.  Jeden a největší minus vidím nejen já, ale téměř u všech, co jsme o to hovořili. Jsou to vysoké průměry, které se dají stihnout jen velmi obtížně a bohužel a hlavně za riskantní jízdy v plném provozu.  Nechci strašit, ale je jen otázka času kdy se něco vážného přihodí. Doufejme jen že ne.  Hlavně, že jsme všichni dojeli celí, auto bylo bez jediného problém. Ani se mi ho po sezóně jako vždy nechce rozebírat, když tak drží, ale nějaké opravy si zaslouží a příští rok se alespoň občas svezeme. Mějte se pěkně a snad se uvidíme na nějakém vyhlášení, nebo příští rok.

Jirka