Náš team v roce 2020

RZdravím všechny kamarády rallye v roce 2020.

Rok 2020 nám nezačal moc dobře. Čínský virus nás zatím připravil o dva závody ČMPR. Doufejme, že další proběhnou, byť s nějakým omezením. Na Radouň máme v H2 už 9 přihlášených, tak to bude bitva. Pro mě super, že se nejede v noci, mizerně vidím i ve dne :-(, nicméně máme nová LED světla.  Za tři týdny bude testování, tak si zase vytrpíme trochu buzerace, i když minule to bylo naprosto bez problémů.

Na autě jsem usilovně nepracoval celou zimu :-), ale něco máme přeci jen nového. Oba motory 800 i 900 prošly částečnou repasí. Hlavně 900 dostal nové ojnice s většími ložisky (díky Honzo) O materiálu, ze kterých jsou originály, se ve VÚ vyjádřili, že je to pěkná sra….   Máme nové Extrémy na vodu, tak snad zaprší. Trochu jsem zapracoval na podvozku, máme dvě varianty. První nízkou co běžně jezdíme a potom vyšší o 25mm. Přestavení vzadu je otázka pár minut, bohužel u předku je to na trochu déle a musí se znovu udělat geometrie, tak je otázka jestli a kdy to použít. S vyšším podvozkem jsme minulý týden vyrazili do Sedlčan na rallyecrossovou trať. Bylo to super, vyšší podvozek se osvědčil, i když trať byla perfektně upravená. Také jsem svezl pár kamarádů,  a všem se to moc líbilo.

3.6.2020 Tak za měsíc na Radouni, zdravím Jirka F

14.10.2020 Ahoj kamarádi,

tak je po sezóně, moc jsem toho letos nenapsal a moc jsme si nezajezdili, třikrát a dost :-(  Nicméně zase to stálo za to. Titul v H2, i když tak dvoutřetinový je opět doma. Nikdy bych nevěřil, že se to podaří 3x za sebou. Nakonec nám pomohlo i to, že se dvě soutěže nejely. Až těsně před Radouní se podařilo udělat novou kliku s pořádnými ojnicemi (dík za pomoc Honzo). To byl základ, jinak původní měla životnost 1-2 závody.  Největší dík (samozřejmě mimo mému spolujezdci Jirkovi) je Standovi Pelcovi našemu obětavému doprovodu, manažerovi a kamarádovi, bez něj bychom to asi nedokázali.

Teď už k Radouni. Opět perfektně zorganizováno i přesto, že podmínky pro organizátory museli být šílené. Určitě jste na webu četli článek od organizátorů, musel to být masakr. Měli jsme pěkně natrénováno a na naší oblíbené rz1 okruh  jsme třetímu Vítovi Kabourkovi dali 17sec, Sláva s w353 měl nějaké problémy se zadřením. První byl  samozřejmě Honza s Fiatem,nadělil nám 40. Na rz 2. ale začalo jít do tuhého. Na startu to začalo jít na jeden, občas se to chytlo tak na 1,5 :-), klasicky odešla kompozitová klapka. Od Víti jsme dostali 37sec a od ostatních o něco méně. Do servisu to v pohodě dojelo a za 30min bylo opraveno. V dalším kole jsme na okruhu pořádně zatáhli a Honza nám dal jen 19 a Víťa dostal 44sec. Slibuji video jak předjíždíme na okruhu.  Na rz4. Honzovi praskla klika a my jsme si drželi pohodový odstup od dalších. Nakonec jsme byli první o cca 1min. Až na klapky auto úplně bez problémů a tak to má být, závody začínají na dílně :-)

Na Železné hory jsem koupil sadu nových klapek, jinak běžná kontrola auta a až na divné zvuky z převodovky vše OK. Převodovka v zimě prodělala repasi a ty zvuky jsou tam pořád. Organizace jako vždy super, pěkně jsme natrénovali a některé rz už znám nazpaměť, Jirka za jízdy brouzdá po internetu a nudí se. Hned na rz.1 jsme si řekli, že zatáhnem a trochu konkurenci odjedeme, povedlo, až na to, že jsme jeli 50m škarpou. Třetímu jsme dali 11sec. Honzu s Fiatem raději už dál nebudu zmiňovat, dostali jsme na 5,5km 23sec. To auto mu jede úžasně a on jede taky super. Na rz2. odpadnul Sláva s w353 a my jsme si udržovali v pohodě druhé místo až do konce. Jen na rz7-9 jsme zvolnili trochu víc a tak jsme na nich měli až třetí časy. Celkově jsme byli nakonec druzí za Honzou o cca 5min a za námi byli třetí o 2.35min. Soutěž byla super, na autě nebyl jediný problém, jen to strašné vedro jako obvykle na Železných. Doma jsem hned rozebral klapky a zase tam byl problém, jedna už byla načatá. Tak jsem se rozhodl úplně rozebrat motor a znovu vše zkontrolovat. Našel jsem malou chybku, uvidíme po Kroměříži. Pro jistotu jsem rozebral i převodovku a také se něco našlo. Čep satelitů pár km před smrtí. (foto v sekci převodovka). Prostě na Trabantu se musí dělat, naštěstí důchodci mají času dost.

Do Kroměříže jsme odjížděli s tím, že nám stačí jakkoliv dojet, abychom obhájili loňský titul. Organizaci bych označil za standartní, ale v nynější situaci s čínským virem díky za to. Při tréninku bylo krásně, zato v noci začalo lít jako z konve, to pro nás co jezdíme na konci pole věstilo, že pojedeme na vytahaném blátě. A taky že ano. Nicméně naše strategie je, na první rz udeřit a zastrašit konkurenci. To se v podstatě povedlo, Honzu pomíjím a třetí Radko Husák s Š120 na nás ztratil 9sec. Na druhé a třetí , trochu letecké  nám vrátil 5sec Libor Čermák k krásným A112, s ním jsme se pak v podstatě tahali o vteřinky až do konce. Bylo to super, na rz1, 4, 7 jsme mu vždy dali kolem 5-15sec a na ostatních jsme dostali po 1-5sec. Nakonec z toho bylo druhé místo za Honzou, který podruhé dojel a podruhé zvítězil.  Třetí byl za námi Čermák o 17sec, takže pěkný boj až do konce. Tady se objevil náš velký problém, malá maximální rychlost, z kopce to jede max. 130, motor prostě dál netočí, tak prostě vyhodím na chvíli rychlost atd. Většině konkurence to jede kolem 150 a to už je znát. Variant řešení je několik, ale to je na déle, budu to řešit přes zimu.  Na videu ze všech třech soutěží začnu snad konečně dělat, tak se těšte, pošlu odkazy.

Co bude příští sezónu zatím nevím (bude nám s Jirkou 67), nějak nemládneme a třeba Železné hory s tím vedrem mi daly pěkně zabrat.  Rozhodně auto připravím na příští rok se všemi vylepšeními co mám v hlavě, musím si je napsat, skleróza postupuje :-)  A pak se uvidí, možná začneme s Rallye Praha. Moje manželka se uvolila dobrovolně,  po tvrdém psychickém nátlaku, že se se mnou jednou sveze.  Bude to odměna, že to se mnou vydržela těch 42let.

Zdravím všechny, Jirka F