Náš team v roce 2017

Zdravím všechny přátel a kamarády závodníky v roce 2017

ještě jednou všem hodně zdraví, štěstí do nového roku a hodně závodních úspěchů. Loňská sezona byla víc než dobrá a tak bychom to chtěli zopakovat, tentokrát v H2, i když občas se ze šestistovkou také svezeme.

Jak už jsem psal minule hned po sezoně jsme auto rozebrali a na autě jsem začal intenzivně pracovat. Vzhledem k mé dlouhé lednové dovolené jsem chtěl vše stihnout do vánoc, což se celkem podařilo. Převážně vše jsem směřoval na zvýšení spolehlivosti a snížení váhy. Po zkušenostech z loňského roku a rozbitých rz na Sudetech a Hořovicích jsem trochu přehodnotil strategii nízkého auta „motokárového“ typu. Celé auto je nyní o cca 10mm vyšší na levé straně a 15mm na pravé. Došlo také k zpevnění karoserie a pomocného rámu. Tím předpokládám i lepší jízdní vlastnosti z hlediska torzního namáhání karoserie. Se snížením váhy to dopadlo tak, že co se přidalo na výztuhách, tak se také podařilo ubrat, tak jsme nastejno, už není moc z čeho brát. I když Jirka pracuje na odlehčení cca 15kg, ale jestli to stihne do prvních závodů? :-)

V první řadě byli přidány výztuhy do spodní části podlahy jako pokračování vlaštovky viz foto, tohle řešení je opsané z továrního auta.

nosník nosníky

Dalším velkým problémem je letmé uložení pomocného rámu, určitě si každý všiml, že při zvedání auta za spodní příčku rámu se trochu zvedne i celý motor se skříní. Při jízdě na rovném asfaltu to není tak tragické, ale na nějaké rozbíječce je to velmi nepříjemné. Auto pak péruje částečně v karoserii a zhoršují se jízdní vlastnosti, nehledě na to, že při trošku nahnilé vlaštovce to může upadnout. Řešení jsem zvolil tak, že pomocný rám je v místě uložení pera rozepřen do horního uložení tlumičů, dále je pak síla přenášena do místa kde se stýká svislá stěna podběhu a příčná stěna viz foto. Další vzpěra je umístěna mezi horní část rámu kde je uložení pera a příčnou stěnu, foto dodám příště. Továrna měla ještě příčný nosník mezi uložením tlumiče a svislou stěnou podběhu, do toho se mi zatím nechtělo.

20170206_08472420170206_084801

Když se takhle dívám na ty fotky, tak budu asi muset vzít do ruky štětec :-(

Ohledně podvozku jen malé zvýšení jak už jsem psal. Po těch šotolinách byl spodek pěkně doničený, zvláště uložení přední lyžiny a vnějšího zavěšení zadních ramen. To jsem vyřešil malou lyžinou, která současně zpevní celé uložení. Zajímavé je, že střední uložení ramen je úplně bez problému.

lyžina zad ramene20161129_162133

Co se týká motoru, tak pojedeme osmistovku v H2, spolehlivost vypadá vyřešená. Další úprava bude větší sání s Mikuni 38mm. Před vánoci jsem koupil zkušebně 2 pneu Nankang 175/50/13, prezentují je jako univerzální a vypadají docela dobře a s odvodem vody ba neměl být problém. Mají tak tvrdé boky, že lehké auto jako Trabant by mohlo dojet pár km i na prázdné. Jsou ale trochu těžší než Yokohamy. Měla by to být směs soft, ale na omak se mi zdá docela tvrdá, no uvidíme až bude +30st :-(  Yokohamy ještě sháním, kdyby jste někdo na nějaké narazili tak dejte vědět.

20170103_134236

Teď už jen počkat zda se pořadatelům ČMPR podaří zorganizovat pohár a na jaře se uvidíme, držme jim (si) palce. Testování od fasu máme 3-5.3 snad nebudou žádné problémy. Do konce února bych rád dal na web nějaké onboardy z loňska, mám to celkem připravené, jen to doladit.

Mějte se krásně JF

Ještě poznámku nakonec ohledně odlitků pístů. Od podzimu jsem psal už asi tři emaily do Almetu. Původně to paní Skalová slíbila na podzim, potom před vánoci a poslední email jsem psal někdy v půlce ledna a to slíbila do konce února. Tak uvidíme. Je dobře, že na ní tlačí víc lidí. Mám ještě kontakt na písty tuším do Strakonic, tam si je objednával Ivan Rejmon. Hotové jsem je neviděl, tak případně prosím Jirku Poláka aby sdělil své dojmy ohledně kvality. Pokud vím, tak vychází o něco dráž, než od pana Mullera.

15.4.2017 Ahoj, zdravím všechny závodníky.

Bohužel nás navždy opustil Jirka Samec, několikanásobný mistr ČSSR ve třídě A2 600. Vzpomeňte na něj.

Za čtrnáct dní startuje první závod ČMPR v Hořovicích. Bohužel koliduje s Revivalem Praha, škoda, že se pořadatelé nedomluvili. Myslel jsem, že mám auto připravené, ale nějak se vyvrbilo spousta věcí, na které jsem zapomněl, nebo se rozpadly. (nešla řadit zpátečka, nefungoval nový karburátor 38mm, po testech se rozpadl jeden výfuk, opravoval jsem intercom, pořád se nedařilo doladit pérování s tlumiči atd) Ke karburátoru-začal se přeplavovat, i když byl stejný přepad do nádrže jako u 36mm. I když jsem uškrtil vstup do karb na průměr 3mm! stále to nefungovalo. Nakonec (i když jsem se tomu leta bránil) jsem koupil regulátor tlaku, před který jsem předřadil ještě přepad a vypadá to ok. S Mikuni 38mm je osmistovka na trati 1,3 km o cca 1 sec rychlejší než z 36mm. tak uvidíme jak to bude v H2 , tam to není selanka jako v Trabantech :-)

Ještě k testování, bylo to úsměvné. Borci na emisích prohlásili, že dvoutakty měřit nebudou, povídám no ok, tak ani emise nemusím platit. Tak to ne, musíme zkontrolovat stav systému a výfuku, já na to že to snad kontrolují na stk? No tak jsme se pobavili a život jde dál.

Nankingy viz obrázek nahoře se docela osvědčili, jen by mohli být měkčí, bude to chtít používat tak od 15st. Dostal jsem ještě tip na závodní pneu z Německa, mělo by to být podobné Yokohamě. Dvě koupím a pak se s vámi podělím o dojmy.

Jirka

15.7.2017. Ahoj všem přátelům našeho temu.

Píši trochu se zpožděním, nějak nebyl čas a také ani moc chuť po nevydařeném začátku letošní sezony, namlsání z loňské je fuč..

Auto jsem měl připravené hned po novém roce a tak jsme si s manželkou splnili sen a udělali si tři týdny na Novém Zélandu, nemělo to chybu. Silničky v NP na jižním ostrově jsou jak dělané pro krásné šotolinové rz, úplně jsem se tam viděl, ale tam nikoho nepustí.
Začnu samozřejmě Hořovicemi29.4.

Soutěž moc hezká, dobrá organizace, jen na Trabanta trochu letištní. Ale – ta první rz, už jsem to psal loni, totální trhací zkouška na první noční to dle mého názoru není pro hoby rally. Asi už na to prostě nemám, celý další den řešit upadlé a utržené věci.  Hned ze začátku se 800 hřála a nevěděli jsme co s tím, tak jsme raději jeli volně. Teplota prostě letěla přes 650st ať jsme dali jakoukoliv trysku a to už je opravdu hrana. Nechtěli jsme riskovat a ještě v noci jsem si dojel pro 650 a ráno jí namontovali. Ve dne až na to, že jsem po té pracovní noci byl totálně dole to celkem šlo. Jezdili jsme v pohodě druhé časy za Kabourkem dokud 3rz před cíle nezačal motor vadnout a na konci rz se totálně zastavil. Diagnóza jasná-motorem nešlo hnout. Ale bylo to jinak, totálně se zadřel alternátor, pak ale už bylo pozdě. Doma jsem ale zjistil ještě něco úplně jiného. Všichni mě znáte, že odlehčuji vše a všude :-) a také na to jsme tentokrát doplatili. Písty mám zfrézované ze stran tak že mezi pojistkou čepu a hranou pístu je cca 1mm, jak se  čep při provozu posouvá i trochu do strany, vyrazil ten tenký kousek a bylo hotovo. Vybrousil drážku do vložky a tím vyosením po čase i prasknul píst, počítám,že i kdyby nebylo toho alternátoru, tak to vydrželo tak pár km. Takže smutný příběh. Tak jsem alespoň u 650 udělal totální repasi. Bylo to už třeba jako sůl. Nová závodní klika a nízké lehoučké písty poslední evoluce od pana Mullera. Bohužel poslední co jsem měl. Snad se už uzdraví a bude vyrábět dál.

20170502_112347

Motor 800 byl netknutý i přes ty teploty a tak jsme řešili co s tím. Větší tryska než 260 nemá cenu, komínek má maximální otvor 2,7mm, při zvýšení tlaku paliva se zase na volnoběh začíná karburátor přeplavovat. Na řešení přišel Honza Votápka (Honzo dík), přídavné přisávání benzínu po otevření šoupátka více jak 80-90%. Funguje to dobře, je to náročnější ladění, ale super.

Posázaví 3.5.2017.

Nakonec se jelo na poslední chvíli, pořadatelé to měli asi hodně náročné, a my nakonec také. Auto fungovalo super, pojali jsme to jako tréning s testováním, bohužel repasovaná klika se na rz 3 zadřela natvrdo. Bylo to snad po 10ti letech kdy to klika nevydržela. samozřejmě je to konečná pro písty atd. Tak zase nic :-(

Radouň 24.6.2017.

Asi naše nejoblíbenější soutěž (Marku samozřejmě až po Železných horách :-). Jako vžda perfektní organizace. Měli jsme dobře natrénováno i naladěno – jenže. Po 10km staru do noci odešel alternátor. Tak od rz1. na potkávací, šílené. Ještě že máme úžasný doprovod v osobě Standy. Po každém kole v servisu dvě plně nabité baterie, dokonce jsem si občas na rz rosvítil i dálkové, ale zrčitě všichni víte, že to stejně takhle nejde. Po dvou rz jsme si sebou ještě vzali náhradní alternátor kdyby byl čas a byl. Na rz3 byl zásek a tak rychlá výměna, jenomže soudruzi z Rumunska (alt Oltcit) udělali chybu, oko pro šroub bylo o 2mm delší, tak zase zpět. No nějak jsme to dotáhli a myslím že po noci jsme byli sedmí. Den se pro nás vyvíjel dobře, Kabourek s Honzou Mejsnarem odpadli, Wartbugka jsme těžce dotahovali. Bohužel jsme to neměli úplně dobře spočítané a po obrovské ztrátě v noci už ani netahali natvrdo, to byla dost zásadní chyba. Na předposlední rz (okruh) jsme dali Bláhovi téměř 50sec a měli jsme na něj už jen 2 sec. Ale jeli jsme dále volnou a dopadlo to jak to dopadlo, třetí o cca 1,5sec.

Až budu mít chvíli, dodám ještě nějaké foto  a video

Železné hory bohužel nepojedeme, trochu se mi zhoršilo zdraví, ale snad to překonám. Držte palce.

JF

Zbytek sezony 2017

Zdraví se mi bohužel zhoršilo víc než trochu a tak jsem byl fit (no fit už nebudu nikdy) až na podzim. Tak jsme se přihlásili na Jirkovu domovskou soutěž Rally Příbram. Je to pro nás vzpomínka na mládí a trocha nostalgie. Nejdříve jsme chtěli jet jen Sedlčanskou část, ale nakonec jsme jeli celých 550km. Byl to sice záhul, ale nádherné svezení a perfektní organizace. Fakt jsme si to užili a hlavně motor 800 fungoval bez problémů. Na poslední RZ jsme měli pomalý defekt na zadním kole, ale Tráboš je tak lehký, že jede pár km i na prázdné. Jen je škoda, že musíme jet v legendách, kde se neměří časy a není s kým závodit.

Dobrá zpráva je, že osmistovka má za sebou bez závad už dvě soutěže (Radouň a Příbram) to je asi 1100km, z toho ostrých cca 350. To je docela dobrý příslib na sezonu 2018, kterou doufám pojedeme.

Nicméně, protože jsem se poslední dobou nějak nudil, začal jsem vyvíjet další evoluci 800, měl by to být dvoukarburátor s 2x Keihin  38mm a klapkovým sáním.

JF 9.2.2018