Náš team v roce 2018

Ještě k závěru   sezony 2017

Zdraví se mi bohužel zhoršilo víc než trochu a tak jsem byl fit (no fit už nebudu nikdy) až na podzim. Tak jsme se přihlásili na Jirkovu domovskou soutěž Rally Příbram. Je to pro nás vzpomínka na mládí a trocha nostalgie. Nejdříve jsme chtěli jet jen Sedlčanskou část, ale nakonec jsme jeli celých 550km. Byl to sice záhul, ale nádherné svezení a perfektní organizace. Fakt jsme si to užili a hlavně motor 800 fungoval bez problémů. Na poslední RZ jsme měli pomalý defekt na zadním kole, ale Tráboš je tak lehký, že jede pár km i na prázdné. Jen je škoda, že musíme jet v legendách, kde se neměří časy a není s kým závodit.

Dobrá zpráva je, že osmistovka má za sebou bez závad už dvě soutěže (Radouň a Příbram) to je asi 1100km, z toho ostrých cca 400. To je docela dobrý příslib na sezonu 2018, kterou doufám pojedeme.

Nicméně, protože jsem se poslední dobou nějak nudil, začal jsem vyvíjet další evoluci 800, měl by to být dvoukarburátor s 2x Keihin  38mm a klapkovým sáním (Honzo dík za kooperaci).

JF 9.2.2018

 Zdravím po testování

Doufám, že všichni kdo to museli protrpět jsou v pořádku hlavně psychicky. Bylo to jako vždy, něco se musí najít. Hlava spolujezdce nesmí být pod hlavním obloukem (9let to nebyl problém) „Pasy by jste si měl vyměnit za nové, no je to pro vaší bezpečnost“, držák kamery má ostré hrany atd. Emise se na dvoutaktu neměří ale platí, musí zkontrolovat stav motoru :-)  Nicméně nemohu si stěžovat, chovají se slušně, asi už mě mají za senilního staříka :-(, ať si plácá co chce.  Cena za emise a STK ale silně připomíná drahotu.

4.3.2018

Co chystáme pokud bude zdraví ok:

Určitě chceme jet celý pohár ČMPR v H2, na Hořovice už jsem poslal přihlášku, také nevynecháme podbrdskou a Kramolín. Když to vyjde, tak na podzim i Příbram. Je to dost ambiciózní, ale času nám už  moc nezbývá. Jenom mám pocit, že Trabantů jezdí čím dál méně, kluci z jihu jedou jen u nich na Podbrdské (s výjimkou Zajdy), klan těch podzemních zvířátek tomu také moc nedá (že ano Michale),  Honza z Moravy slíbil Podbrdskou, tak snad to vyjde a Michal K  ze severu se nějak neozývá a tak to zachraňují důchodci.

Co se týká techniky, tak bych rád vylepšil pérování, je třeba to malinko změkčit. Slibuji si od toho, že na uskákaných silničkách to bude trochu lepší. Jak je ten Trabant krátký tvrdý, tak pořád někam jede, obvykle, tam kam nechci.

O motoru jsem už psal, doufám, že to bude fungovat, pak se s vámi podělím o dojmy.

JF

První letošní závody

Hořovice: Soutěž se vadařila, i trochu se štěstím máme první místo a 150 bodů do poháru. Jen je škoda že je tak malá účast. Jeli jsme s tím, že na Honzu Mejsnara nemáme ani náhodou a Pavelka se Žigulem bychom měli pojet. To se ukázalo hned ze začátku, Honza nám dával kolem 20sec a Pavelkovi jsme zase dávali my cca 15sec na rz. Jenže po čtvrté rz jsme jeli už sami a samozřejmě jsme vše podřídili dojetí. Nestálo to za moc, člověk poslouchá co kde klepe a co by mohlo upadnout. Jinak trať klasika v Hořovicích, na Trabanta i na tu osmistovku to moc není. Naštěstí pořadatelé letos vynechali tu loňskou rozbíječku a za to jim patří dík. Auto jelo moc pěkně, bez jediného problému a tak byla na servisu trochu nuda. Video z rz3 je na titulní straně.

Podbrdská: Byla za krásného počasí a klobouk dolů za stavbu trati. Myslím, že jsem se už dlouho takhle dobře nesvezl. Technické s horizonty, pěkné retadéry atd. Klidně bych to jezdil pořád dokola :-) Protože to nepatřilo do poháru, nasadili jsme nový dvoukarburátor se sáním na klapkách. Jede to ještě o něco lépe než jednokarburátor a má to o dost lepší průběh Mk. Doma jsem ho měl vyzkoušený jen pár km a bohužel vydržel jen asi 5km. Zadřel se na pístu i když teploty byly ok, je to holt vývoj. Na druhou rundu jsme dali osvědčený jednokarburátor 800ccm a byla to krásná jízda. V pohodě jsme jezdili druhé časy v H2, tak snad příště :-(

Za měsíc nás čeká Radouň, dvoukarb. bude sice opravený, ale nebudu to riskovat, nasadíme osvědčený. K dnešku má nejeto cca 1500km, z toho 600 ostrých, tak snad vydrží.

17.5.2018 JF

Zdravím všechny po delší době, nějak jsem byl líný něco psát, tak to zkusím napravit.

Původně jsem myslel, že na motor nešáhnu, ale trochu jsem vyměkl. Písty klepaly tolik, že jsem raději udělal výbrus a trochu menší vůle. Bylo to dobré rozhodnutí, zatím drží.

Radouň:  Naše oblíbená soutěž, tradičně s perfektní organizací a moc hezkými RZ. Trochu jsem měl obavy z noci, nejen proto že nic nevidím, ale obvykle máme problémy s alternátorem. Tentokrát to ale bylo bez problémů, ale pro jistotu jsem měl dva náhradní a jeden v autě sebou :-)  Po noci jsme byli v pohodě na druhém místě, sice o parník za Honzou Mejsnarem, ale to je jiný level. I ve dne auto jelo OK. Bez jediného problému jsme drželi druhé místo až do poslední RZ na kterou už Honza neodstartoval a tak nám vítězství trochu spadlo do klína. Musím zaklepat, 800 funguje skvěle, už se těším, až na příští sezonu doladím klapkový dvoukarburátor.

Kramolín. Tentokrát jsme vynechali, dal jsem přednost teplému moři. podle toho co jsem slyšel, jsem udělal dobře.

Železné hory: Nevím zda se mi líbí víc než Radouň, myslím, že si obě soutěže zaslouží první místo. Měli jsme skvěle natrénováno i protože jsme tady byli snad po sedmé. Po dvou RZ jsme byli s přehledem první. Před třetí RZ na přejezdu se rozpadlo zapalování  a chytli jsme sedm minut. Bylo to špatné rozhodnutí opravovat před čk, vzhledem k tomu, že byl zásek mohli jsme v klidu opravit při čekání. To by ještě nebylo úplně špatně, i se ze ztrátou by časy stačili na druhé místo. Bohužel na RZ došlo k další závadě na zapalování, kterou jsme sice opravili, ale trvalo to 10min. Pak jsme už jen čekali zda náhodou někdo nevypadne  abychom se dostali na bednu, ale čtvrté místo také hezké :-( . Je to škoda, ale letos se vlastně jednalo o první technický problém. Vlastně máme ještě jeden, stačí 1-2hod v servisu a auto nejde natočit ani se startovacím sprejem, pomůže jen roztažení :-(

Teď je auto v dílně, jak jsem ho sundal z vleku a tak se na něj musím trochu podívat. Světlá je za 14dní, tak se s některými z vás uvidím. Doufejme, že bude hezky a užijeme si to.

1.10.2018 JF

Světlá:   Soutěž byla uspořádaná na poslední chvíli jako náhrada za Sudety. Na to, jak málo měli pořadatelé času, to bylo pěkné.  To rozhodně platí o organizaci. O RZ to tak úplně nebylo, ještě na RZ1 to bylo docela pěkné svezení. RZ2 byla zvlášť pro Trabanta hodně letištní, cca 2,5km naplno nemá se závody moc společného. Nicméně dík pořadateli za snahu. Samozřejmě jinak to asi vnímá někdo, kdo má pod kapotou 150ps, tam ty naše P1 L1 asi budou trochu jinde :-)  Nicméně svezli jsme se pěkně i díky krásnému počasí. Od začátku jsme měli v pohodě druhé časy, před námi Honza s Fiatem a za námi 2x VAZ2101. Někde v polovině soutěže Honzu zradil stálý převod, a tak místo, aby jsme ubrali, tak jsme rozbourali retadér. Jirka nadiktoval včas, ale mně se zdál pořád dost daleko na brzdění :-(  Byla to docela legrace, protože jsme jeli na jedné pneu z retadéru asi 500m, než to někde na horizontu nadskočilo, pěkně to smrdělo.  Auto jsme dovezli do cíle bez závad a bylo z toho první místo.

V podstatě to byla snová sezóna, Hořovice 1.místo, Radouň 2.místo noc a 1.místo den, Železné hory po poruše zapalování 4.místo a Světlá 1.místo. Od Radouně jsem začínal doufat, že by to mohlo vyjít celkově a věnoval jsem přípravě auta opravdu hodně. Tady velké poděkování našemu doprovodu, bez Standy Pelce by jsme to měli o hodně složitější. Motor 800 drží bez problémů, i když bych mohl jít s výkonem nahoru, dal jsem přednost výdrži.  Do auta jsem teď dal repasovaný dvoukarburátor, se kterým pojedu Písek. Pokud bude fungovat, jeli bychom ho příští sezónu. Než se zadřel na Podbrdské, měl jsem z něj hodně dobrý pocit. Jen doufám, že vývoj nebude trvat 3 roky jako u 800.  Co pojedeme příští rok je otázka, příprava auto zabírá nejméně dvakrát tolik co dřív, nějak mi to jde vše pomalu. S rychlostí na RZ to také jde nějak s kopce, ještě že máme na autě napsáno „náskok díky technice“

Zdravím všechny, uvidíme se buď v Písku, nebo na posledním tankování

1.11.2018 JF

Rallye Stage Písek. Nezačali jsme úplně dobře, z prvního tréninku jsem přijel po prázdné pneu. Bohužel to byla jedna ze dvou měkkých gum na vodu a bláto. Tak jsme dali staré Yokohamy a neuvěřitelně to klouzalo. Druhý trénink a zase další prázdná pneu, naštěstí stačilo dofouknout po každé jízdě. První měřené kolo bylo dost zoufalé, nedokázal jsem jet správnou stopu, prostě někdy to nejde a byl z toho až třetí čas. Dál už to bylo lepší. Po druhém jsem byl asi stejně s Jirkou Wibi. Pak už šlo jen o to neudělat nějakou zásadní chybu a bylo z toho první místo a myslím 15. absolutně. Motor fungoval bez problémů, ale bude to chtít ještě hodně ladění. Pořád je velký rozdíl v rozdílu teplot výfukových plynů a také se to netočí podle mých představ. Na vyhlášení Zajda prohlásil  „zase důchodci“   prostě zase náskok díky technice :-)

20181123_164032

A nakonec překvapení do nové sezony 2019

již delší dobu uvažujeme o posunu našeho závodění na trochu vyšší úroveň. Ve spolupráci s Hnata Racing Teamem Jirky Donáta ( a spol.)  se podařilo sehnat velmi zajímavého sponzora mimo území ČR. Je to samozřejmě o osobní známosti a o poměrně složitých přípravných procedurách,  ale je nutno zdůraznit, že všechna dosavadní jednání se prozatím vyvíjí velice slibně. Předpokladem podpory  a hlavním požadavkem sponzora je sloučení (fúze) našich teamů  a vytvoření zcela nové  stáje pro dva identické produkční vozy nejvyšší kategorie. Roční částka vyjednávaného rozpočtu se předběžně pohybuje v řádech jednotek mil.  Vše je samozřejmě zatím v jednání, a pokud nebude vše potvrzeno, nebudeme nic dalšího zatím zveřejňovat. Sledujte náš web a web HRT. Uvidíme se na posledním tankování.

Jiří Formánek 3.12.2018