IV. Trabant motory 45-55PS

Motor Trabant-čtyřkanál

Jedná se o nejvýkonnější variantu dle homologace A5210. Zde budou popisovány pouze změny oproti tříkanálu.

Sání-píst:

Použijeme buď variantu s profrézovaným sacím potrubím(A5210), nebo variantu s kostkou (bývalá A2), výstupy do klikové skříně vyfrézujeme dle šablony.

Šoupátka upravíme dle výkresu ze sériových převrtáním otvorů.

Okénka v pístech dle výkresu, pokud je kroužková část vyšší než na výkrese, posuneme je níže, rozměr 17mm může být větší. Doporučuji i v horní části okénka udělat malý rádius R4.

sání-píst-šoupátka

 

Kanály- přefuk a výfuk

Přefuky vyfrézujeme dle obrázku, hloubku můžeme zvětšit na 8mm, ale velmi opatrně, abychom se nedostali ven. Další možnost je udělat kanály venkem, výrazně tím zvětšíme průtok směsi.

Výfukový kanál můžeme otevřít směrem nahoru až na rozměr 44mm.

sání-kanály

Svody a výfukové potrubí používáme stejné jako u tříkanálu.

Karburátor použijeme Mikuni 36mm (klidně i 38), tryskování dle použitého výfuku může být v rozmezí 180-220, předstih jako u tříkanálu a dle výše komprese.

Pokud vše uděláte správně, motor má největší zátah od 4000 ot do 6500 ot a výkon by se měl pohybovat kolem 50PS

Pokud budete mít dotazy, směřujte je na web.