Rally Světlá – na blátě a vodě

7.10.2016 jsme s opraveným autem vyrazili do Světlé nad Sázavou. S opravou to nebylo tak jednoduché, jak jsem původně myslil, přidalo se k tomu pár drobností, jako prasklý alternátor, trochu ohnutá patka na pomocném rámu a další drobnosti. V součtu to nakonec dopadlo tak, že auto bylo hotové až ve středu před závody. Protože na osmistovce proběhne další menší vývoj (Mikuni 38 a lepší sání), nasadili jsme na zbytek sezony osvědčenou 650ccm. Tréning ve Světlé probíhal v pohodě za pěkného počasí, zato druhý den ráno byla zima a déšť, jak říkáme my starší generace hnus bolševickej. Zkusili jsme nový systém tréninku. Poslední kontrolní průjezd rz jsme natočili na kameru a večer po napsání rozpisu zkontrolovali, mohu jen doporučit, člověk si to i osvěží. Ráno před startem začalo opět pršet a docela jsme z toho měli strach, od zemědělců bylo hodně vytahaného bláta. Pro jistotu jsme nasadili na předek pneu na vodu, dal bych je i na zadek, ale nic kvalitního nemám :-(  Přestože jsme na rz1 jeli hodně opatrně, ostatní jeli asi ještě opatrněji a tak jsme po dvou rz vedli před Jirkou Dohnalem už o 39sec. Ještě víc mě ale potěšilo, že jsme Duškovi s Abarthem dali jen na rz1 40sec. Po zjištění, že i na vodě a blátě to jde, se zbytek soutěže odehrál poměrně v klidu, na autě se nic nerozpadlo. Po sérii havárií před námi byla nakonec poslední rz zrušena. Systém soutěže s čekáním po projetých dvou rz cca 150minut byl ale strašný, v servisu to ještě šlo, ale v zóně než se jelo zpět to byl děs. Nakonec bez problémů první místo, i proto, že Jirka Dohnal měl v závěru nějaké problémy s motorem.

S motorem 650 nás čekají asi ještě Hořovice za 14dní, na letiště Kadov nevím zda pojedeme. Pokud vše půjde dle našich představ, tak to budou poslední závody v H1, příští rok bychom chtěli jet celou sezonu v H2.

Po sezoně bude na prodej motor který jsem půjčil Jirkovi Knapovi, jedná se o čtyřkanál podle A5210. Je to identický motor jako jezdím nyní, pouze má áčkové sání (nemá kostku) a sběrné potrubí je litinové, výkon odhaduji na 50PS. Pokud by měl někdo zájem, ať se ozve pro podrobnosti.

všechny zdraví Jirka Formánek

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *